Hoe bouwbedrijven online marketing kunnen gebruiken
Hoewel digitale platforms zoals Instagram en Facebook meestal door consumentenmerken worden gebruikt om zich op klanten te richten, kunnen deze kanalen ook uiterst nuttig zijn voor B2B-bedrijven.
Met name bouwbedrijven kunnen digitale media effectief inzetten om gekwalificeerde prospects aan te trekken. Hier zijn 3 manieren waarop bouwbedrijven online marketing kunnen gebruiken om potentiële leads aan te trekken. Mocht je als bouwbedrijf hulp zoeken bij online marketing, neem dan contact op met Pingwin voor een oriëntatiegesprek.
Verbeter je merkreputatie met goede content
Naast het gebruik van mond-tot-mondreclame, kunnen bouwbedrijven gebruik maken van content op hun website om potentiële klanten aan te trekken. Door whitepapers, webinars of blogartikelen te creëren, kunnen bouwbedrijven hun kansen vergroten om hun merk bloot te stellen aan potentiële leads via social sharing en zoekmarketing.
Whitepapers en blogartikelen zijn bijzonder effectief bij het benaderen van potentiële klanten, omdat de inhoud gericht is op een zeer specifieke doelgroep. Als een persoon bereid is om een online artikel of een whitepaper van 4 pagina’s te lezen, is het waarschijnlijk dat die persoon interesse heeft in het bedrijf. Hoewel dit geen garantie is dat die persoon zaken zal doen met het bouwbedrijf, is het op zijn minst waarschijnlijker dat die persoon interesse heeft in de diensten.
Bovendien kan een bouwbedrijf, door het produceren van content, expertise laten zien en hun geloofwaardigheid opbouwen. Door het maken van een whitepaper of andere vormen van content kan een bouwbedrijf hun diepgaande kennis en ervaring op dit gebied laten zien. Dit kan hun betrouwbaarheid vergroten, wat van cruciaal belang is in deze sector, aangezien alle uitgevoerde diensten producten zijn met een hoge betrokkenheid.
Verbeter je merkimago met den goede website
Net als een whitepaper of blogartikel kan een website worden gebruikt om het merkimago en de reputatie van een bedrijf te versterken. Een website is immers vaak het eerste contactpunt voor een prospect om een bedrijf te leren kennen. Het is de plaats waar een potentiële klant zijn eerste indruk over een bedrijf formuleert, de diensten vindt die het bedrijf aanbiedt en in wezen alles vindt wat ze moeten weten over een bedrijf voordat ze verder in de sales funnel gaan.
Daarom, door het verbeteren van hun website door middel van responsive webdesign en verbeterde website architectuur, kan een bouwbedrijf een naadloze gebruikers-ervaring leveren aan hun potentiële klanten. Dit zal hen helpen hun kans te verhogen om hun potentiële leads ertoe te brengen een positieve kijk te formuleren op en meer te leren over hun bedrijf.
Richt je op lokale consumenten met SEO en Google Ads
Door AdWords-campagnes te gebruiken, kan een bouwbedrijf zich specifiek richten op lokale prospects. Een bouwbedrijf kan hun advertenties instellen om alleen te verschijnen wanneer lokale inwoners van Vancouver zoeken naar bepaalde zoekwoorden, zoals “Vancouver bouwbedrijven,” “commerciële, industriële, multi-unit residentiële, recreatieve en retail bouwprojecten,” of “algemene aannemer en bouwmanager”. Hierdoor kunnen bouwbedrijven zich alleen richten op de lokale bevolking die specifiek op zoek zijn naar bouwers en een positiever rendement uit hun advertenties te halen.
Met SEO kun je organisch beter vindbaar worden. Zeker lokaal is dat prima te doen en laat dat nou net de regio zijn waar de gemiddelde doelgroep van een bouwbedrijf zich bevindt. SEO is wel een strategie voor de lange termijn en vraagt om specialistische kennis. Kortom een specialist in zoekmachine optimalisatie (SEO) is een verstandige keuze.
Digitale marketing is de toekomst van het bedrijfsleven, ongeacht het gebied. B2B-bedrijven, waaronder bouwbedrijven, moeten digitale marketing gebruiken om meer zichtbaarheid te krijgen, hooggekwalificeerde klanten te vinden en hun merk kosteneffectief te promoten via hun website.
Als u wilt zien hoe digitale marketing uw bouwbedrijf ten goede kan komen, neem dan contact met Pingwin op voor een gratis gesprek of bekijk onze Digitale Marketing diensten om meer te weten te komen over onze diensten.